2014. január 31., péntek

Minek nevezzelek?

Petőfi verse jutott eszembe mikor elkészült ez a művem. Már a tervezési szakaszban is tisztában voltam vele hogy ez a kés a stílusok keveredése. Tanto kést agancs markolattal még nem nagyon láttam. Tényleg, minek is lehetne nevezni? Talán egy "magyaros taktikai vadász tantonak"? Kíváncsi lennék ti hova sorolnátok?
A története csak annyi, hogy a markolatanyagát képző agancsot egy barátomtól kaptam, aki feldarabolva az eredetit, többünket megajándékozott. Nekem ez jutott és már a formája is ki volt alakítva. Nem sokáig várt a dobozban, mert ahogy megláttam, ez a kés villant be a tudatalattimba. Más biztosan fordítva képzelte volna el egy késen, jó kis hátsó támaszt adva a tenyérnek.
Végül is nekem nagyon tetszik, és valódi örömöt okozott a készítése. A méretei miatt talán ez lesz az első késem amit inkább dísznek, mint eszköznek fog használni a gazdája. Ez viszont legyen az ő problémája.
A penge homorúra lett köszörülve, és ez adta a legtöbb munkát mert nem vagyok felszerelkezve egy ilyen profil csiszolásához. Így jobb hijján egy ívesre csiszolt fadarab és a 80-as vászon volt segítségemre. A polírozás tartott hosszabb ideig. Végezetül azt ugye elhiszitek nekem hogy természetesen borzasztó éles.
Adatok:  pengehossz: 160mm, vastagság: 4mm, alapanyag: N695, teljes hossz: 310mm, keménység: 59HRC








Megtalálható a "cipős dobozban".

2 megjegyzés:

  1. Helló Barna!

    A penge formája nagyon tetszik, és az agancs is jól néz ki hozzá, de számomra zavaró, hogy a "keresztvas"-nál kiszélesedik a markolat. Bár ellenkező esetben könnyebben rácsúszhatna a kéz a markolatra szúrásnál, ez vitathatatlan. És a zsinórt sem hiányolnám a markolatról, mert sújtásra mérete miatt nem alkalmas, csak díszítő funkcióval bír. Bár ez már ízlés kérdése. Remélem a tüske vállait nem ilyen sarkosra készíted, mert mindenhol kerülendőnek tartják az ilyesmit (könnyebben törik). De, hogy kedved ne szegjem, ezeket leszámítva, nagyon szép munka.

    Üdv, Karesz

    VálaszTörlés
  2. Szia Barna!

    Most jutottam el először az oldaladra. Szép késeket csinálsz, gratulálok. Egyébként én is az N695-tel dolgozom (hacsak nem gatterlappal).
    Üdv:
    Ed

    VálaszTörlés