2014. január 15., szerda

Az új év első termései. Vagy termékei?

A kéthetesre sikerült év végi pihenő engem is eléggé igénybe vett és muszáj volt valami elfoglaltságot keresnem. A jól bevált menedéket kerestem fel a pincében, a műhelyt. Volt hőkezelt alapanyag néhány féle, köztük egy sokáig mellőzött kicsike penge. Az érdekes az, hogy ez a pici penge volt az első amit lemodelleztem és ezzel indult ez a hobby. A lökést a Fallkniven WM1-ese adta.
Nagyon megtetszett a markolat formája. Hogy miért pont ez? Ne kérdezzétek! Ne keressétek a hasonlóságot, ez a forma csak gondolatébresztő volt. Lényeg az hogy amikor a pengét megkaptam a lézervágóból, csalódott lettem mert nagyon kicsinek ítéltem. Félre raktam. Most viszont ujjra kedvet éreztem hozzá, és fa markolattal elkészítettem. Három év tapasztalása kellett hozzá, hogy meglássam benne újra a kést. Hát így sikerült.
 A következőnél megpróbálom a markolatot lejjebb igazítani a pengeháthoz viszonyítva. Az én szememet is zavarja. Kézbe véve viszont nagyon jó kis kés. A 3mm vastag penge nem kimondottan krumplihámozó, viszont első feladat ként a pulykacombot pillanatok alatt kicsontoztam vele.

A következő késpenge is raktáron volt, csak a megfelelő agancs darabra várt.
 A markolat végét most kivételesen saját anyaggal zártam le. Izgalmas volt hogy össze tudom-e csiszolni úgy hogy a ragasztás ne legyen csúnya a végére.

Utólag, szerintem egy kicsit tulméretes az agancs ehhez a pengéhez, de a használhatóságán ez nem változtat. 1,5mm vastag 100mm hosszú KO-13-as penge.
Már többször elkészítettem különböző markolatokkal. Nagyon szeretem ezt a kis vékony késpengét. 
Egy horgászládában nagyon megállná a helyét.

A harmadik kés amit megmutatok rendelésre készült. A séf kések is az egyik szívem csücske tekintve hogy a konyhában is otthon érzem magam. Ez a kés semmi különlegest nem tartogat, hagyományos formák, tradícionális markolat.
Egyetlen mérete figyelemreméltó, a pengehossz: 300mm
3mm vastag N695-ből készült, 59HRC kemény

Remélem a szép kockás terítőm mindenkinek tetszett.
Sziasztok


6 megjegyzés:

  1. Jó napot.Szeretnék érdeklődni h skicc vagy vázlatrajz(konturrajz?) alapján tud e késpengét készíteni?Ha igen milyen acélból milyen áron és mennyi idő alatt?Válaszát köszönöm:Késszerető

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tisztelt "Késszerető"
      Ami könnyedén elérhető az a lézervágással szabott KO-13-as késpenge. Ehhez nekem a skiccet le kell rajzolnom számítógépes formában és ezt tudják fogadni a lézervágóban. Ez a mérettől függően kb.:2-3000Ft+ posta (ez még csak a kivágott hőkezeletlen lemez) Lehet más anyagokat is beszerezni de ezeknek a költsége már a többszöröse a fent említettnek, anyagminőség és méret függvényében.

      Törlés
    2. Mérettől függően...hőkezeletlen.Na ezaz.Nekem picit hőkezelt állapotban kellene(edzve).Az is megoldható,vagy arra nézek inkább kovácsot?Amugy az ár korrekt.Igazából ha értenék a "vaskupálás"hoz nem számítana.Leginkább a markolat csak amit még talán egyedül menne :-)

      Törlés
    3. Deák Richárd(Késszerető)2014. augusztus 24. 16:51

      Több skiccem is van,de igazából egyet szeretnék már nagyon,remélem meg tudom valahogy mutatni itt az oldalon is.Ha nem akkor facebook-on is feltöltöttem a képeim között.Ott Richard Deak-ként vagyok fennt.Volt egy ismerősöm aki azt mondta hogy néha díszszerű késeket skicc-elek de igazából ha fizikai használatukat tekintve nézzük mindegyik formája funkcionális.

      Törlés
    4. Amúgy a master hunter nevet adtam neki.Annyi,hogy a markolatrésznél a felső ív szöge kicsit kicsi lett,szélesebbre kellene kicsit vennem,hogy "kisebb legyen az ív".

      Törlés
  2. Nem olyan nagy rejtély a hőkezelés sem házilag:)

    VálaszTörlés