2013. december 20., péntek

Amit még nem tudtam megmutatni ebben az évben

Néhány kést kénytelen vagyok bezsúfolni év végére minden különösebb történet nélkül. Teszem ezt azért, mert mivel talán egy hónap sem telt még el azóta hogy elindítottam a blogot, és eddigi munkásságom eredményeit, (kb 3év termése) szerettem volna megmutatni az év végéig. Vegyétek ezt úgy mint egy kis időrendi áttekintést, én legalább is megpróbáltam ennek megfelelően elhelyezni a bejegyzéseket.



6/120mm-es penge Sleipnerből, rozsdamentes bakni, egy kis bronz és fíber díszítés, diófa markolat.
Polírozás után lett hőkezelve és úgy hagytam, csak az él lett kövön utólag papiroshoz igazítva.
A bőr tok első ilyen irányú munkám. Azért fordított, mert a rendelkezésre álló bőr színe sérült volt. 

Egy korábbi modell, N695, teak fa, bronz, csont, és a képzelet.

Az alábbi filézőkés az első amelyiket a gyártás néhány lépcsőfokán keresztül mutatok be.
A penge már hőkezelve várt dobozban mire sorra került, tehát annak készítéséről nem lesznek képek.
1mm vastag, 20mm széles, 140mm hosszú 

A markolatelemek felragasztása a tüskére.

Megragasztva az asztalon, majd egy kis nagyoló csiszolás.



Az utómunkálatokat kézi sarokcsiszolóval, 180-300-as papírokkal készítem, végül egy utolsó polírozás a pengén és jöhet az olaj.



Fiamnak, a vele, közösen készített: N695 120/3mm-es penge, 90%-ban bőrmarkolat.

Végül egy kis videó a szintén első tanto forma késről. Ezt a formát nagyon sokáig tartogattam, nem tudtam igazán eldönteni a végső formát. A végső lökést a fenti bőrmarkolatos kés adta. Ezt az anyagot is először használtuk. Nagyon tetszetős és jó fogású a bőrmarkolat, mondhatni beleszerettem.
Az egyetlen késem aminek nevet is adtam: Japán fiú

Végezetül bezárom ezt az évet, jövőre nem biztos hogy ilyen gyakorisággal írok, de megígérem hogy még láttok tőlem néhány képet.
Nagyon boldog ünnepeket, jó pihenést kívánok mindenkinek!
Sziasztok

2 megjegyzés:

  1. Helló Barna.

    Azt hiszem egyszer már jártam itt, de valahogy elfelejtettem.
    Igényes letisztult formákat látok. Semmi csicsa. Ezt szeretem én is. És meglepődve látom, hogy az 1-2 mm vastag kategóriában is vannak pengéid, amiket elég ritkán látok, mindenki 5-6mm vastag pengét készít, ami szerintem inkább hasít, mintsem vág. Ez dicséretes.
    Én is próbálom tartani magam az időrendhez, van egy pár késem még a talonban, így talán látszik majd a különbség a régi és az új késeim között. De az még odébb lesz. És rendesen irigyellek a lehetőségeid miatt (szoftveres tervezés, lézer, szalagcsiszoló).

    Üdv, Karesz

    VálaszTörlés
  2. Szevasz Karesz
    Te vagy az első aki reagált a bejegyzésemre. Köszönöm. Szerintem ismered azt az érzést amikor közzéteszed a műveidet és várod a véleményeket. Hát én most itt tartok, és bevallom jól esik hasonló érdeklődésű emberekkel szót váltani. Remélem hamarosan megismerhetem a többi blogert is.
    Figyeljük egymást, Üdv: Barna

    VálaszTörlés