2013. december 4., szerda

Egy kés rövid evolúciója

Internetes kalandozásaim során én is ráakadtam egyszer csak az acélfullánk - késes üzletre.
meglepődve tapasztaltam hogy mi minden kapható ebben a témában. Ekkor én még naívan azt gondoltam hogy a környékbeli asztalosoknál lehet esetleg valami késre való fát kapni. Az üzlet kínálta lehetőségek újra beindították az agyamat, és ez ismét odavezetett hogy kést tervezzek. Persze mindig van valami amitől elcsábul az ember. Esetemben ez a carbon fíber. Sokáig fontolgattam hogy megrendelek egy késre valót, de bevallom ez máig sem történt meg. Valószinűleg még nem érett meg eléggé a dolog bennem és a különböző egzóták (amiket jóbarátok ismerősök adományoztak) használata teljesen kielégített. Valójában a természetes anyagokhoz még jobban vonzódok. A lényeg azonban az hogy virtuálisan mégis elkészült a kés.
Ezen a képen jól látható hogy a tervező programnak milyen jó hasznát lehet venni, egyúttal a penge jellemző méreteit is bemutatom.
Ha már a monitoron is jól mutat, csak mi ronthatjuk el.
Ennek ellenére mint már említettem csak fa nyéllel készűlt el. Ime az első darab mahagónival:


A nyél alá ragasztott sárgaréz lemez nagyon jól mutat.
Mikor készen lettem a késsel és kézbe vettem, jól érzékelhető volt hogy az 5-ös penge milyen súlyos darab is. Ezt a modellt azután elkészítettem úgy is hogy a nyélrészen hátra felé elcsiszoltam az anyagot, hogy könnyebb legyen és javuljon az egyensúlyi helyzete. Aztán megint hozzányúltam rajz szinten is. 

Ezekkel a módosításokkal pillanatnyilag elégedett vagyok. Azóta több darabot készítettem belőle sokféle fát felhasználva a nyélhez, és akik bele szerettek azok mind csak jókat mondanak a késről.
Tudom, egy ilyen késhez sokan valami nagynevű drága anyagot használnának, de a KO-13 itt is megálja a helyét 57HRC keménységgel jól használható robosztus ki szerszám lett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése