2013. december 11., szerda

Szarvas agancs? Na mit kezdek vele?

Eljött a nap mikor valaki felajánlotta hogy nekem adja otthon kallódó agancsait. Belül nagyratörő terveket dédelgettem a csont alapanyaggal kapcsolatosan. Valljuk be, vadászkéssel kapcsolatban sokunknak egy szarvasagancs markolatos kés ugrik be elsőre. Persze az örömbe némi üröm is került. Miután kézhez kaptam a csomagot, hát nem falra való díszes korona egyik sem. Gyakorlatilag csak a csont igaz az egészből. na nem baj, legalább van kihívás a dologban. Itt kezdődött a markolattüskés kések tervezgetése. Volt már otthon formára szabott edzett úgynevezett "kiskés" pengém, amiből egyszer készítettem két hatos készletet. Persze volt közte majdnem selejt is, én most ezek közül választottam egyet amit a penge tövénél egy cseppet túlköszörültem. Ez a képeken is látszik egy kicsit. A markolatformától egy vágókorong segítségével gyorsan megszabadultam, kialakítva a markolat tüskét. 100mm hosszú, 15mm széles és 1,5mm vastag penge volt az alap. Ezt persze sikerült keskenyebbre csiszolnom. Végül is az a jó ha az ember a rosszból is tud valami jót kihozni. Így van? Így. Akkor lássuk a medvét.

A piacon egy militari cuccokat áruló emberkétől  sikerült megvennem olcsón ezt a kis tokot. Mintha az én kiskésemre gyártották volna.
Mint látszik az agancs nem mentes karcolásoktól de passzol a horgásztáskába és azóta is ezt használom a víz mellett. Szépen lehet vágni vele a csali halszeletet, pedig nem hajlékony filézőkés. Pucolásnál is remekül használható. Szóval megtartom. 
A következő képen egy másik kés ugyanezzel a történettel.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése