2013. december 12., csütörtök

Egy Stefan Gobec kés inspirációja

A 2012-es, Lurdy-házban rendezett késkiállítás volt az első melyet megtekintetem. A fiammal és egyik barátommal mentünk ki szombaton. Már nagyon kíváncsi voltam a netről már ismert gyártókra és gyártmányaikra. Milyen is az ha kézbeveszed mondjuk Fazekas mester egy mozaik damastját, és közelről vizsgálhatjuk meg, vagy az ember találkozhat egy darab mamutagyarral. Végül is nagy élmény volt végignézni a kínálatot, és külön jólesett hogy szívesen szóba álltak velem, válaszoltak a kérdéseimre. Néhány prospektust is begyűjtöttem és ezek között volt Stefan Gobec néhány munkáját bemutató kis füzet is. A mai napig a szekrényemben őrizgetem, néha ránézek. Nagyon megtetszett a formavilága és ez arra késztetett hogy rajzoljak egy hasonló kést. Most ezt mutatom meg nektek.
Alapanyagnak a Bőhler N695-ösét választottam. A méreteit az alábbi rajzon láthatjátok.


A modellező program nagyon sokat segít a végleges forma kialakításában . Itt még azt a luxust is megengedtem magamnak hogy képzeletben rózsagyökérből készítsem el a markolatot. A valóságban ennél spórolósabb vagyok, így csontot terveztem a rózsgyökér helyére. A baknit szintén lézervágattam rozsdamentes lemezből és hőkezelés előtt AWI-val felhegesztettük a pengére. Ezt a megoldást már kipróbáltam a KO-13-nál és remekül bevált.
Még egy logót is terveztem magamnak de egyenlőre ez is csak itt a virtuális világban létezik. Persze lehetne gravíroztatni, de nehéz agilis vállalkozót találni a közelben.
Tehát kerestem egy elég vastag agancsot ahhoz hogy félbevágva kitudjam csiszolni belőle a paneleket. Felragasztva és két vörösréz szegeccsel biztosítva ez lett a végeredmény .


A következő darab a régi KO-13-ból készült bubingával kombinálva.



1 megjegyzés:

  1. Ezek a kések nem szépek,hanem kész mesterművek!Többet kellene evvel foglalkozni...Pl megrendelésekre készíteni,pár eladásra szánt kés stb.
    Késszerető

    VálaszTörlés